dinsdag 3 februari 2015

Klanten met een vermogensplanner zijn zelfverzekerder

Klanten die gebruik maken van de diensten van een vermogensplanner, of een andere adviseur die vermogensadvies, geeft blijken zelfverzekerder te zijn dan klanten die dat niet doen.



Dit blijkt uit het onderzoek van Blackrock dat recent is uitgevoerd onder 27.500 klanten in 20 landen.
Naast de zelfverzekerdheid neemt ook een positief gevoel over hun financiële toekomst toe en voelen ze meer greep te hebben op deze financiële toekomst.

Klanten met een belegbaar vermogen van meer dan €100.000,-, zijn erg tevreden over de waarde van het advies.
70% geeft aan dat de waarde van de dienstverlening goed of zelfs excellent is.

ZO vermogensadviseur richt zich op vermogende klanten en DGA's en hebben allen een post-HBO gevolgd.
In deze opleiding ligt de nadruk op de advisering van deze specifieke doelgroep.

In heel Nederland blijkt er echter nog wel een inhaalslag nodig, want slechts 16% van de Nederlandse beleggers gebruikt een vermogensadviseur. "Er is dus nog veel onbekendheid met de huidige dienstverlening van vermogensplanners en "dit baart zorgen", aldus Michiel van Vugt, bestuurslid van de Vereniging FVP, "want het blijkt telkens weer dat klanten die zelf financiële beslissingen nemen in de zogenaamde behavior gap trappen. Met name beleggingsbeslissingen worden vaak genomen op basis van emotie. En dat zorgt er helaas vaak voor dat klanten hoog kopen en laag verkopen. De professionele adviseur kan een klant behouden voor deze fout."

De FVP geeft aan dat zij zich in 2015 inzetten om meer klanten bewust te maken van de noodzaak van een allesomvattend advies. ZO vermogensadvies juicht dit toe.


- Pascal de Roo gebruik makend van bron: ZO vermogensadvies -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie, onze moderators zullen de inhoud vd tekst controleren en daarna z.s.m. plaatsen op deze blog.