PriQels maakt de keten bewust van de wensen van de klant door het delen van resultaten van een onafhankelijk onderzoek.
•
Het
onderzoek is uitgevoerd door GFK
• Voor
het onderzoek zijn 955 klanten geraadpleegd (mensen die een hypotheek hebben
afgesloten via een onafhankelijk adviseur)
•
De onderzoeksperiode was van 8 mei tot
en met 13 mei 2013
Het derde onderzoek gaat over de verwachte service van advieskantoren
Een paar opvallende resultaten uit het onderzoek ‘Welke service verwachten klanten en wat willen ze daarvoor betalen?’ zijn:
• Gastvrijheid
is minder belangrijk dan services. Maar de meeste klanten verwachten wel een
aparte, afgesloten ruimte om hun financiƫle zaken te bespreken en vinden het
servicegericht als je vrij binnen kunt lopen zonder afspraak.
• Opvallend
is dat vooral veel jonge kopers graag wat meer betalen voor extra service en
hoogopgeleiden juist niet.
• De
kosten voor advies is slechts voor een deel interessant. Veel klanten vinden
een volledige service belangrijker. Daarnaast vinden klanten het transparant
als een advieskantoor de klant de mogelijkheid geeft ergens anders te laten
bemiddelen.
Belangrijkste conclusies
Service
• 85%
van de klanten verwacht een aparte, afgesloten ruimte om hun financiƫle zaken
te bespreken.
• 43% verwacht niet dat de adviseur alles regelt en is bereid dit zelf te doen.
• 85% van de klanten verwacht dat je niet vrij kunt binnenlopen en vindt dit niet servicegericht.
• 52%
van de klanten verwacht informatie in brochures aangevuld met kleurenprintjes
in een map.
• Een
servicegericht kantoor wordt gekozen vanwege vertrouwd gevoel en gemak. Een
prijsgericht kantoor vanwege kostenbesparing.
• Slechts 57% van de klanten kiest voor een kantoor met lage advieskosten.
• Hoogopgeleiden kiezen relatief vaak voor het prijsgerichte kantoor (65%).
• 37% van de jonge kopers kiezen voor een servicegericht kantoor.
• Bijna
alle consumenten verwachten gratis te kunnen parkeren bij een advieskantoor
(95%). Daarnaast verwacht 85% een goede telefonische bereikbaarheid van de
adviseur.
• Een
warm persoonlijk contact en een adviseur die volledig bekend is met de
consument wordt verwacht (80%, 79%).
• De
servicegerichte aspecten die de dienstverlening van een advieskantoor
betreffen, vindt de consument het meest belangrijk. De meer facilitaire zaken worden
minder belangrijk geacht.
Advieskantoren
• Een
advieskantoor dat de klant ergens anders laat bemiddelen vindt men transparant
en wekt vertrouwen.
• Een
advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over adviestarieven wordt als niet
transparant en onbetrouwbaar gezien.
• Prijs
gaat boven gemak bij de keuze voor een hypotheekaanbieder. Indien de klant een
hypotheek kan afsluiten bij een hypotheekaanbieder met de scherpste prijs via
een andere bemiddelaar, kiest 41% daarvoor.
• Ruim
80% geeft de voorkeur aan een advieskantoor die zowel hypotheekadvies als
–bemiddeling verzorgt.
• Bijna 40% heeft geen specifieke voorkeur voor de locatie waar men hypotheekadvies krijgt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Dank voor je reactie, onze moderators zullen de inhoud vd tekst controleren en daarna z.s.m. plaatsen op deze blog.